Határtalnul 2018 (2019)

Magyarbánhegyes - Ditró

1. utazás -Magyarország

Partneriskolánk, a Ditrói Puskás Tivadar Líceum tanulói 2019. április 1-e és 5-e között utaztak hazánkba. A program során a határon túli diákcsoport és iskolánk tanulói nagyon sok közös programban vehettek részt. Szarvason az Arborétumban sétáltunk, a Körösön a hajózunk, rácsodálkoztunk a Mini-Magyarország épületeire, és felkerestük a történelmi Magyarország közepét jelző szélmalmot. Gyulán a Várban ismerkedtünk történelmünkkel, az Almásy kastély interaktív tárlatában játszottunk, Szabadkígyóson a Wenckheim-kastélyban a Magyar Nábob nyomába eredtünk, és Békéscsabán a szlovákság történelmébe tekintettünk be. Orosházán felejthetetlen élmény volt az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft. öblösüveggyárban a forró cseppenő üvegek látványa, míg a Gyopárosfürdői strand a gondtalan kikapcsolódást biztosította. A záróest során a közös játék az új és régi barátok számára adott élményteli órákat.

2. utazás - Erdély

Iskolánk tanulói és pedagógusai május 6-a és 10-e között utaztak Erdélybe. A kirándulás alatt megálltunk a Királyhágón, ahol a szemet gyönyörködtető látvány szemérmesen elbújt előlünk a sűrű felhőbe. Torockón viszont a faluban a Székely-kő lábánál szemet gyönyörködtető látványban volt részünk. A szállásunk Gyergyócsomafalván volt, ahol minden nap reggelivel, a túrákhoz úticsomaggal és ízletes estebéddel vártak bennünket. Innen indultunk nap mint nap előre eltervezett túráinkra.
A közös ditrói iskolai programok, a bútorfestés, és a diákok találkozása után Gyilkos-tónál jártunk, ahol a hóesés és a hideg idő ellenére is nagyon jól éreztük magunkat. Szívélyesen fogadott minket egy rönkház-készítő műhely tulajdonosa, valamint a közeli kőfejtő is bámulatos látványt nyújtott. Este a közös táncház igazi fergeteges jókedvet varázsolt számunkra. A gyimesbükki ezeréves határ, a legkeletibb vasúti őrház és a Rákóczi vár felkeresése során érezhettük igazán, hogy milyen hatalmas volt egykoron a történelmi Magyarország. A bobozás fergeteges vidámságot csempészett a diákok programjába. A marosfői Maros-forrás vizét megkóstolni, a Csíksomlyói Kegytemplomnál, valamint a nyeregben tett kirándulás, a Médéfalvi emlékmű felkeresése is maradandó emlék. Emellett körbesétáltuk a Szent Anna-tavat, ahol szintén gyönyörű kilátásban volt részünk. A haza vezető út során két várat is felkerestünk: a Segesvári- és a Vajdahunyadi várat.

A projekt során elkészített ÉLMÉNYKÖNYV

Tudósítás

MBH EGYMI SULILAP-ban megjelent cikk

Esély Pedagógiai Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Békéscsaba  - Magyarbánhegyesi Tagintézmény - 5667 Magyarbánhegyes, Kossuth u. 81.